Powered By Blogger

Wednesday, November 10, 2010

Aku penderma darah...

Sekian lama aku tinggalkan blog nih....takde masa satu hal, maleh pun ye gak hehe....Hari ni 10/11/10 opis ku ada buat HSE week....so macam2 ada...termasuklah kempen derma darah...bukan dara ye...memang aku dah target nak menderma, so aku leh dapat darah baru ahakss...setelah siap derma cam biasa makanan & minuman ringan disediakan, aku cuma minum air milo je & sekeping biskut sebab aku rasa cukup stabil. ingat nak gi makan lunch tapi decide nak tido dulu sebab dah kul 1 kul 2 baru gi makan....nak dijadikan cerita, 1 mamat kejutkan aku dari tido kata ada org nak jumpa, aku pun dengan machonye bangun terus gi jumpa....settle je jumpa aku pun duduk kat tempat aku...tiba2 keadaan jadi gelap...rupa2 nya aku nak pitam hehe..aku minum air nescafe panassss giler kat atas meja aku, dah tak pikir panas ke ape hehe tapi tak berjaya mengurangkan pitam....kelam kabut aku nak mencari orang pastu cari release chair utk baring pun tak jumpa2...peluh dah mencurah curah...makin gelap penglihatan, nak muntah pun ada...nasib baik aku sempat naik kan kaki atas meja nak bagi blood circulate...aku call operator 3 kali..takde jawapan, aku call kawan aku..."beb tolong wa..wa pitam ni..tolong belikan aku roti ke ape ke...." dia bole jawap.."lu jangan nak bergurau bai"...aduhhhh...dalam tak larat & kegelapan..ternampak bayangan orang lalu...aku jerit jerr..."brooo tolong amikkan roti kat dalam bilik..aku pitam nih..dia pun dengan cool datang depan aku "weh pucat giler ko ni...ko derma darah tadi ke??aku cakap ye je lah pastu aku cakap aku lom makan lunch lagii..."ko pun..dah tau derma darah kena makan..." dengan segera dia amik roti ntah sapa punya kat dalam bilik despatch tuh...mekasih mat sibi hehe..lepas balun roti kacang yang aku tak penah suka tuh..keadaan aku ok sikit...but still not stabil...selang beberapa minit member aku nizam datang bawak roti potato hehe...tq bro..lu memang kawan yang prihatin...

pengajarannya...aku sepatutnya terus gi makan lunch..tapi kerana malas nak berebut ngan orang lain..aku yang tanggung sendiri..nasib baik aku tak terus pergi makan masa bangun tuh..kalo tak...aku pun tak tau nak kata apa...

last few week nih memang ada banyak benda yang berlaku..tapi disebabkan malas, so tak lah perkara2 tuh diblogkan hehe...yang pentingnya minggu lepas aku dapat golfing kat Glenmarie Golf Club..tempat yang aku idam2 idamkan..alhamdulillah...cuma game aku jer yang hampehhh...easy course tapi score kong...tq to Jemang UEM for invitation..

sambung next episod la hehe..penat lak nak menaip nih..

adios..

2 comments:

cik nur said...

hurm tuh la sape suruh tak makan kan dah kena
lpas nur derma darah pn rasa loya nk muntah jgak hhehehe
tp tak dew smpi nk pitam hehehehe

Budu said...

nak mengejar tido @1pm nur...tu yang ingat nak g makan kul 2pm...apakan daya...nasib badan huhu...